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Idiosyncrasies (Berlin)

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In Idiosyncrasies, Rike Flämig & Zwoisy Mears-Clarke use the term “Third Culture Kids” as a platform to conduct in-depth research within the postcolonial and postcommunist discourse. Radical improvisation, physical scores and personal stories are their means to examine how their childhood realities are physically and psychologically inscribed and later carried over after their shift to a western society. As the performers trace common lines in their identity building process, their peculiarities in relation to their social environments become visible.

CHOREOGRAPHY, PERFORMANCE Rike Flämig, Zwoisy Mears-Clarke SOUND Martyna Poznanska COSTUME CONSULTATION Lena Mody DRAMATURGY ASSISSTANCE Maja Zimmermann

Kindly supported by Lake Studios Berlin, ada - Studio, Urbanraum Berlin und Tanzfabrik Berlin. Many thanks to Burkhard Oelmann, Felipe Frozza, Louise Truehart and Roni Katz.

LITERATURE Fanon, Frantz. Black Skin, White Masks. Translated by Richard Philcox. New York: Grove Press, 2008; Grzinic, Marina cited in Marco Stamenkovic. I'll be your angel. Performing the Postsocialist Body in the West. USA: Performance Art Journal, 2006; Lettari, Adriana, Christian Nestler, and Jane Porath. Wendekinder in der Berliner Republik und Europa. Transformationskompetenz. Eine etymologische, transdisziplinäre Exploration. In Unsere Mütter, unsere Väter. Deutsche Generationen seit 1945, Hrsg. Volker Benkert. Frankfurt am Main/New York: Campus Verlag, 2016; Pollock, David C. and Ruth E. Van Reken. Third Culture Kids: Growing Up Among Worlds. Boston/London: Nicholas Brealey Publishing, 2009.

Entry Fee: 14/9 € | Location: Tanztage Festival (Sophiensaele, Sophienstraße 18, 10178 Berlin, DE)

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In Idiosyncracies suchen die Performer_innen anhand des soziologischen Begriffs „Third Culture Kids“ ihren Ort im postkolonialen und im postkommunistischen Diskurs. Mit radikalen Improvisationen, physischen Scores und persönlichen Geschichten untersuchen sie gesellschaftliche Realitäten ihrer Kindheit deren Einschreibungen in Körper und Psyche und deren Resonanzen nach ihrer Migration in die westliche Welt. Während sie Parallelen in ihren Identitätsbildungsprozessen entdecken, wird das je Eigene im Verhältnis zu ihrem Umfeld sichtbar.

CHOREOGRAFIE, PERFORMANCE Rike Flämig, Zwoisy Mears-Clarke SOUND Martyna Poznanska BERATUNG KOSTÜM Lena Mody DRAMATURGISCHE BEGLEITUNG Maja Zimmermann

Mit freundlicher Unterstützung von Lake Studios Berlin, ada - Studio, Urbanraum Berlin und Tanzfabrik Berlin. Herzlichen Dank an Burkhard Oelmann, Felipe Frozza, Louise Truehart and Roni Katz.

LITERATUR Fanon, Frantz. Black Skin, White Masks. Übersetzt von Richard Philcox. New York: Grove Press, 2008; Grzinic, Marina zitiert in Marco Stamenkovic. I'll be your angel. Performing the Postsocialist Body in the West. USA: Performance Art Journal, 2006; Lettari, Adriana, Christian Nestler und Jane Porath. Wendekinder in der Berliner Republik und Europa. Transformationskompetenz. Eine etymologische, transdisziplinäre Exploration. In: Unsere Mütter, unsere Väter. Deutsche Generationen seit 1945, Hrsg. Volker Benkert. Frankfurt am Main/New York: Campus Verlag, 2016; Pollock, David C. und Ruth E. Van Reken. Third Culture Kids: Growing Up Among Worlds. Boston/London: Nicholas Brealey Publishing, 2009.

Eintritt: 14/9 € | Ort: Tanztage Festival (Sophiensaele, Sophienstraße 18, 10178 Berlin, DE)

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....Photo: Burkhard Oelmann..Foto: Burkhard Oelmann....